کارکرد درپوش سقف

by الماس تبریز

اگر تا حالا در یک روز خیلی گرم تابستانی به اتاق زیرشیروانی رفته‌باشید، در این‌صورت از تراکم هوای گرم در آن فضا کاملا اطلاع دارید. با استفاده از درپوش سقف روی ساختمان، این هوای گرم دائماً با هوای خنک بیرون مبادله و حفظ دمای خانه در حد مطلوب، بسیار ساده‌تر می‌شود. در کنار مزایای دیگر، درپوش، راه‌حل عملیِ مخفی و جالبی را برای مشکل گرمای طاقت‌فرسای زیرشیروانی فراهم‌می‌کند.

کلاهک‌های سقف، اجزای اصلی در هر سیستم تهویه هستند و مانع از ورود چیزهای نامطلوب به ساختمان می‌شوند. کلاهک سقفی‌ای که سیستم شما لازم دارد را می‌توانید از جنس گالوانیزه تهیه کنید که قِدمتی کوتاه و طرحی اصلاح‌شده دارد. این مواد خاص، معمولا در برابر خوردگی و نیز سایر عوامل زیان‌آور مقاوم هستند و شرایط تهویه را به‌مدت طولانی برقرار می‌کنند. امکان انتخاب، از بین انواع زیادی کلاهک‌ وجود دارد که مدل‌هایی با دمپر و توری فلزی، و نیز طیفی از اَشکال که متناسب با نیاز خاص ساختمان است را شامل می‌شود.

طراحی کلاهک سقف، بسیار مهم است. اول از همه، هدف، برقراری امکان مبادله‌ی هوای گرم از طریق راه خروجی‌ست. غالبا، با تعبیه‌ی دهانه‌ای نزدیک گرم ترین محل، دربالاترین نقطه‌ی سقف، این کار انجام می‌شود. راه خروجیِ تعبیه‌شده، مانند دودکشی هست که بدون استفاده از هر گونه تهویه، هوای خنک را به فضای داخل هدایت می‌کند. عملکرد عالی دیگر درپوش‌ سقف، با ایجاد ساختاری، جلوگیری از ورود رطوبت و باران است که مانند و یادآور چتر بلندی است که امکان جریان هوا بدون این‌که خیس شویم را فراهم می‌کند. ویژگی دیگری که مورد تأکید است، عملکرد درپوش ‌سقف در ممانعت از ورود حشرات و حیوانات کوچک به داخل منزل می‌باشد. کلاهک‌های خوب از مصالحی استفاده می‌کنند که خروج هوای گرم را ممکن، و ورود جانوران ناخواسته را غیرممکن می‌سازند.

الماس تبریز، درپوش سقف و نیز سایر ابزار تهویه را تولید می‌کند. این کارخانه در تبریز قرار دارد و در تولید هواکش‌هایی تجربه دارد که رطوبت و گرما را به‌خوبی برطرف، و از نشت باران و برف جلوگیری می‌کند. درپوش‌ها را از ورق رنگی و گالوانیزه تولید می‌کنند که برای استفاده در محیط کار و منزل مناسب هستند.

درمجموع، درپوش‌های سقف، در کاهش دمای اتاق زیرشیروانی و درنتیجه، آرام‌بخشیِ محیط داخل منزل و کاهش هزینه‌ی برق، قابلیت خوبی از خود نشان داده‌اند. در صورت مواجهه با مشکل خنک‌سازی منزل، نصب درپوش روی سقف می‌تواند گره‌گشا باشد.

بازگشت به آرشیو بلاگ